konferencja dla edukacji

projektowanie rozwiązań dla edukacji, czyli design thinking po polsku

.

Zapraszamy obecnych i przyszłych nauczycieli, wykładowców, dyrektorów i wszystkich związanych z oświatą na bezpłatną wideokonferencję online pod patronatem honorowym Ministra Edukacji Narodowej.

.

.

Zależy nam na popularyzacji dobrych praktyk i pokazaniu rzeczywistego wykorzystanie myślenia projektanciekgo (design thinking) w praktyce edukacyjnej, dlatego zaprosiliśmy przedstawicieli jednostek, które wykorzystują je u siebie. Motywem przewodnim tegorocznej konferencji jest radzenie sobie ze zmianą.

Biorąc w udział w konferencji, poznasz bieżące trendy w tworzeniu rozwiązań dla szkół i uczelni, dowiesz się jak skutecznie radzić sobie z wdrażaniem zmian i usprawnień oraz zobaczysz na praktycznych przykładach jak można wykorzystać w oświacie narzędzia projektanckie.

W ramach konferencji odbędzie się seria spotkań online (webinarów): 7 odbywa się w języku polskim, a pierwszy – gościnny – w angielskim. To Ty wybierasz, w których chcesz uczestniczyć.

.

keynote speaker

Zaczynamy mocną inspiracją z zagranicy. Keynote speakerem na konferencji będzie Ewan McIntosh, jeden ze światowych prektursorów wykorzystania design thinking w edukacji. Tego nie możesz przegapić!

.

How do you design a transition to something new, right now?

 🔵 spotkanie w języku angielskim >> obejrzyj nagranie >>

A plan is great until you get punched in the mouth. So said Mike Tyson. Every leader at every level in school feels like they’re on Round 9 of a never-ending match at the moment. In this session, Ewan McIntosh will share some techniques, tools and suggestions of what you can do now, in the mid-term, and into the year ahead. We aim to help leaders and practitioners catch their breath, and then think on their feet in a more sustainable, less exhausting way.

Ewan will give a short introduction with some key ideas that might work, provoke a short breakout discussion with fellow colleagues, and bring together some of the key takeaways you can put into action.

Ewan McIntosh – founded consulting firm NoTosh a decade ago from his kitchen table in Edinburgh, growing it to offices in Melbourne, Adelaide, New York and Toronto. He and his team work with people in schools, universities and companies to help them identify and overcome their greatest challenges, to work better together and rethink the environment in which they learn.

.

zaproszeni prelegenci

.

Każdy może tworzyć innowacyjne rozwiązania!

 🔵 dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się jak mogą rozwinąć swoją kreatywność i innowacyjne myślenie

Podczas webinaru poznasz projekt Projektanci Innowacji PFR – program Grow with Google. To ogólnopolskie, bezpłatne przedsięwzięcie organizowane przez Google w strategicznym partnerstwie z Polskim Funduszem Rozwoju. Obejmuje serię warsztatów, podczas których wykwalifikowani trenerzy uczą kreatywnego myślenia oraz tworzenia nowatorskich produktów i usług przy wykorzystaniu Creative Skills for Innovation Lab, metody design thinking używanej w Google do tworzenia innowacji.

Iza Klat – People & Culture Advisor, coach, Google CSI:Lab Design Thinking Facilitator, Xoogler. Długoletnie doświadczenie w biznesie, łączy z pasją do ludzi. Przez kilka lat związana była z branżą travel, od 2004 działa w branży digital, tech i marketingu online. Dyplomowana coach i absolwentka studiów podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie kierunek ‘Zarządzanie Kompetencjami Pracowników’. Od 2013 roku facylituje warsztaty CSI:Lab Design Thinking by Google, a od 2018 roku koordynuje merytorykę oraz kieruje ponad 25 osobową grupą trenerów w całej Polsce w programie Grow with Google – Projektanci Innowacji PFR.

.

Kompetencja międzykulturowa w pracy nauczyciela

 🔵 dla dyrektorów i nauczycieli zaciekawionych tematyką wielokulturowości w edukacji  >> obejrzyj nagranie >>

Polskie szkoły mierzą się z coraz większą różnorodnością uczniów. Czy nauczyciele są przygotowani na to, aby efektywnie pracować z grupami zróżnicowanymi kulturowo?
Podczas webinaru dowiesz się, jakie składowe wchodzą w kompetencję międzykulturową i jak wykorzystując myślenie projektanckie tworzyć zajęcia oraz projekty edukacyjne, tak aby przeciwdziałać wykluczeniu i budować wzajemne zaufanie w wielokulturowych grupach.

Barbara Bartczakdr Barbara Bartczak – realizuje projekty szkoleniowe dla edukacji, agencji rządowych, terenowych organów administracji oraz międzynarodowych organizacji biznesowych. Z wykształcenia i z pasji jest nauczycielką. Doktoryzowała się w obszarze kultury i polityki niemieckiej. Posiada dyplom eksperta w zakresie organizacji i komunikacji menedżerskiej z Central Connecticut State University New Britain oraz Politechniki Wrocławskiej. Jest właścicielką marki European Institute for Intercultural Development. Na co dzień mieszka z mężem w Amsterdamie.

.

Szkoła bez ocen? Czy to możliwe?

 🔵 dla dyrektorów placówek oświatowych oraz nauczycieli zainteresowanych wdrażaniem innowacji edukacyjnych  >> obejrzyj nagranie >>

Wyobraźmy sobie taką sytuację, że przestajemy uczniom stawiać oceny. Nie można już zdobyć „piątki” za pracę klasową ani „jedynki” za niezrealizowanie projektu. Brzmi dziwnie? Jakie byłyby konsekwencje takich działań? Wszyscy się ich obawiamy. Z jednej strony, myślimy: „Byłoby świetnie. Młodzież uczyłaby się wreszcie, po to, by wiedzieć, a nie dla ocen.” Z drugiej strony dręczy nas myśl: „A jeśli wówczas nie będzie się uczyć, nie będzie robić postępów, nie przygotuję młodzieży do egzaminu itp.”
Klasyczny system oceniania istnieje od tak dawna, że nawet nie wiadomo, jak można by go zreformować. Podczas webinaru dowiesz się, jakie pomysły na zmianę systemu oceniania ma młodzież, jakie wypracowała narzędzia motywacyjne, które miałyby zastąpić stopnie szkolne.

Ewelina Brzóska –  nauczycielka języka polskiego w szczecińskim liceum i szkole podstawowej oraz terapeutą w zakresie diagnozy i terapii młodzieży ze specyficznymi trudnościami. Od dziewięciu lat wykorzystuje iPada w nauczaniu. Mówi, że to narzędzie zrewolucjonizowało jej lekcje, pozwoliło „przemówić” do uczniów ich językiem i dokonać wielu innowacji edukacyjnych. Wciąż się uczy – jej ostatnią fascynacją jest design thinking. Wraz z dwiema przyjaciółkami prowadzi blog Aniołki Bez Charliego, który ma być inspiracją dla twórczej szkoły XXI wieku.

.

Chcesz wykorzystać design thinking u siebie?

.

Praca projektowa metodą design thinking – casus liceum

 🔵 dla dyrektorów i nauczycieli chcących wykorzystać DT w edukacji  >> obejrzyj nagranie >>

Podczas webinaru poznasz doświadczenia z realizacji działań projektowych dla uczniów trzech klas w roku szkolnym 2019/2020. Dowiesz się w jaki sposób metoda design thinking może umożliwić zaliczenie przez uczniów kilku przedmiotów? Jakie narzędzia ewaluacyjne są niezbędne do monitorowania postępów prac uczniów? W jaki sposób wzmacniać u uczniów poczucie odpowiedzialności za proces uczenia się? Prelegentki podzielą się tymi praktykami, które można bezproblemowo zaimplementować w szkołach publicznych.

dr Karolina Kowalewska – Doktor nauk humanistycznych, absolwentka Instytutu Socjologii oraz Filozofii UAM. Obecnie wicedyrektor, nauczyciel filozofii i WOSu, wychowawca i tutor w Liceum Ogólnokształcącym Spark Academy w Poznaniu. Autorka publikacji naukowych dotyczących edukacji filozoficznej i etycznej oraz problemów ubóstwa i nierówności społecznej. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie edukacyjne. Jest niekwestionowaną fanką mądrej edukacji i przemyślanych innowacji edukacyjnych. Prowadziła autorski edukacyjny program metodą Filozofowania z Dziećmi w szkołach podstawowych, gimnazjach i przedszkolach.

Magdalena Adamska-Kijko – socjolożka, trenerka, badaczka. Wspiera organizacje pozarządowe we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań. Koordynowała proces upowszechniania aplikacji mobilnych skierowanych do osób z niepełnosprawnością intelektualną. Współtworzyła narzędzie rekrutacyjne oparte na podejściu coachingowym. Prowadziła ewaluację polsko-kirgiskiego projektu w ramach programu E-Motive. Trenersko zajmuje się efektywnym zarządzeniem wiedzą. Jest absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza oraz Collegium Civitas (Trener Coach). W LO Spark Academy prowadzi z młodzieżą coaching kariery.

.

Design thinking w szkole wyższej

 🔵 dla przyszłych i obecnych nauczycieli, pracowników dydaktycznych uczelni wyższych i wszystkich tych, którzy poszukują skutecznych rozwiazań w procesowym podejściu do uczenia się i odkrywania potencjału zarówno swojego jak i współuczących  >> obejrzyj nagranie >>

Elżbieta Miterka –  tutor w procesach rozwojowych i naukowych, mentor oceniania wspierającego, nauczyciel, wykładowca, trener, praktyk metody Points of You, z wykształcenia matematyk, informatyk i pedagog. Badacz procesów nauczania i uczenia się w oparciu o sytuacje edukacyjne i zadania dydaktyczne stawiane uczącemu się. Opiekun studenckiego klubu młodego odkrywcy MathExp oraz współorganizator Festiwalu Przedszkolnych Talentów i Dnia Młodego Naukowca. Trener KMO w CNK w Warszawie oraz kreatywnego myślenia i wykorzystania narzędzi TOC w edukacji. Pracuje ze studentami, młodzieżą i nauczycielami realizując swoje powołanie i pasje.

dr hab. Piotr Mazur –  Pedagog i trener umiejętności społecznych. Pracownik dydaktyczny Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie. Organizatorem konferencji naukowych i szkoleniowych dla kadry oświatowej. Angażuje się w realizację projektów związanych z rozwojem nowych technologii w edukacji oraz doskonaleniem zawodowym nauczycieli. W ramach Centrum Nowoczesnej Edukacji SCHOLAR prowadzi szkolenia dla nauczycieli z zakresu kompetencji wychowawczych przyszłości, mediacji rówieśniczych i myślenia krytycznego.

.

Gdy nauka spotyka się z biznesem – studia są praktyczne!

 🔵 dla pracowników dydaktycznych uczelni wyższych oraz wszystkich zainteresowanych DT  >> obejrzyj nagranie >>

Jak kształcić młodych ludzi, aby byli przygotowani do tworzenia innowacyjnych rozwiązań i radzenia sobie ze złożonymi problemami, których dziś nie jesteśmy w stanie przewidzieć?” – to pytanie jakie towarzyszyło nam podczas projektowania specjalności „Innowacje rynkowe – projektowanie i wdrażanie”. Specjalność IR-PiW to innowacyjny projekt dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, realizowany w partnerstwie z Wrocławskim Parkiem Technologicznym, oparty na metodyce design thinking, który w 2016 roku został wyróżniony na forum międzynarodowym w konkursie POLISHOPA HONEYCOMBS AWARD 2016 w kategorii EDUKACJA – najlepsze inicjatywy powstałe w Polsce. Na webinarze dowiesz się jak projektowaliśmy program nauczania, jakie zmiany i modyfikacje wprowadzaliśmy w kolejnych iteracjach oraz co obecnie dzieje się w projekcie.

dr Sylwia Wrona – wykładowca, badacz, projektant, konsultant, certyfikowany trener biznesu, tutor akademicki, facylitator procesów zespołowych, moderator DT. Adiunkt w Katedrze Strategii i Metod Zarzadzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.   Opiekun specjalności „Innowacje rynkowe – projektowanie i wdrażanie” oraz Koła Naukowego Design Thinking. Ekspert w dziedzinie zarządzania marką, projektowania doświadczeń użytkownika, kreatywnego myślenia, zespołowego rozwiązywania problemów, kreowania wizerunku, komunikacji w biznesie. Pracę naukową łączy z praktyką świadcząc usługi badawczo-rozwojowe oraz doradcze.

.

Podsumowanie projektu “Rethinking Education – Zmieniamy Edukację

 🔵 dla dyrektorów i nauczycieli zainteresowanych celowym projektowaniem rozwiązań edukacyjnych >>  >> obejrzyj nagranie >>

Podczas webinaru poznasz kulisy i efekty projektu, który narodził się w odpowiedzi na zamknięcie szkół i przejście na zdalną naukę w marcu br. Celem przedsięwzięcia było zaproponowanie nowych rozwiązań ułatwiających naukę, które mogą funkcjonować po czasie pandemii i wzmocnić system edukacyjny. Projekt został zainicjowany przez studio projektowo-strategiczne Greenhat Innovation, a zrealizowany wspólnie z połączączonymi siłami Design Thinking w Szkole, Service Design Network Poland, LEMLab, Happy Color i iteo .

O projekcie opowiedzą przedstawiciele zaangażowanych organizacji.

.

Patronat honorowy

.

Partner technologiczny

.

Konferencję wspierają

  

                 

           

.

Chcesz wykorzystać design thinking u siebie?

.