Praca projektowa metodą design thinking – casus liceum

 

Obejrzyj nagranie webinaru przeprowadzonego w ramach konferencji online pt.

projektowanie rozwiązań dla edukacji, czyli design thinking po polsku 2020

 

Uczestnicy o spotkaniu…

“Wasz sposób pracy jest spełnieniem mojego marzenia o tym jak powinno to wyglądać w starszych klasach.  Już kombinuję jak zaimplementować Wasz system w pracy młodzieżowych NGO-sów.”

“Jestem zafascynowana. Pracuję tradycyjną metodą projektu i chętnie wykorzystam pewne elementy DT w pracy z młodszymi uczniami!”

“Fajnie, ze mówi pani nie tylko o blaskach, ale i o cieniach.”

 

 

Podczas webinaru poznasz doświadczenia z realizacji działań projektowych dla uczniów trzech klas w roku szkolnym 2019/2020. Dowiesz się w jaki sposób metoda design thinking może umożliwić zaliczenie przez uczniów kilku przedmiotów? Jakie narzędzia ewaluacyjne są niezbędne do monitorowania postępów prac uczniów? W jaki sposób wzmacniać u uczniów poczucie odpowiedzialności za proces uczenia się? Prelegentki podzielą się tymi praktykami, które można bezproblemowo zaimplementować w szkołach publicznych.

dr Karolina Kowalewska – Doktor nauk humanistycznych, absolwentka Instytutu Socjologii oraz Filozofii UAM. Obecnie wicedyrektor, nauczyciel filozofii i WOSu, wychowawca i tutor w Liceum Ogólnokształcącym Spark Academy w Poznaniu. Autorka publikacji naukowych dotyczących edukacji filozoficznej i etycznej oraz problemów ubóstwa i nierówności społecznej. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie edukacyjne. Jest niekwestionowaną fanką mądrej edukacji i przemyślanych innowacji edukacyjnych. Prowadziła autorski edukacyjny program metodą Filozofowania z Dziećmi w szkołach podstawowych, gimnazjach i przedszkolach.

Magdalena Adamska-Kijko – socjolożka, trenerka, badaczka. Wspiera organizacje pozarządowe we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań. Koordynowała proces upowszechniania aplikacji mobilnych skierowanych do osób z niepełnosprawnością intelektualną. Współtworzyła narzędzie rekrutacyjne oparte na podejściu coachingowym. Prowadziła ewaluację polsko-kirgiskiego projektu w ramach programu E-Motive. Trenersko zajmuje się efektywnym zarządzeniem wiedzą. Jest absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza oraz Collegium Civitas (Trener Coach). W LO Spark Academy prowadzi z młodzieżą coaching kariery.

 

Chcesz wykorzystać design thinking u siebie?