Szkoła bez ocen? Czy to możliwe?

.

Obejrzyj nagranie webinaru przeprowadzonego w ramach konferencji online pt.

projektowanie rozwiązań dla edukacji, czyli design thinking po polsku 2020

.

Uczestnicy o spotkaniu…

“Bardzo dziękuję za spotkanie, dodało mi więcej wiary w to, że dążenie do takich zmian naprawdę ma sens i jest możliwe :)”

“Dziekuję za inspirujące spotkanie”

“Bardzo ciekawe spotkanie. Pozytywna energia i spokój niezwykłe połączenie.”

.

.

Wyobraźmy sobie taką sytuację, że przestajemy uczniom stawiać oceny. Nie można już zdobyć „piątki” za pracę klasową ani „jedynki” za niezrealizowanie projektu. Brzmi dziwnie? Jakie byłyby konsekwencje takich działań? Wszyscy się ich obawiamy. Z jednej strony, myślimy: „Byłoby świetnie. Młodzież uczyłaby się wreszcie, po to, by wiedzieć, a nie dla ocen.” Z drugiej strony dręczy nas myśl: „A jeśli wówczas nie będzie się uczyć, nie będzie robić postępów, nie przygotuję młodzieży do egzaminu itp.”
Klasyczny system oceniania istnieje od tak dawna, że nawet nie wiadomo, jak można by go zreformować. Podczas webinaru dowiesz się, jakie pomysły na zmianę systemu oceniania ma młodzież, jakie wypracowała narzędzia motywacyjne, które miałyby zastąpić stopnie szkolne.

Ewelina Brzóska –  nauczycielka języka polskiego w szczecińskim liceum i szkole podstawowej oraz terapeutą w zakresie diagnozy i terapii młodzieży ze specyficznymi trudnościami. Od dziewięciu lat wykorzystuje iPada w nauczaniu. Mówi, że to narzędzie zrewolucjonizowało jej lekcje, pozwoliło „przemówić” do uczniów ich językiem i dokonać wielu innowacji edukacyjnych. Wciąż się uczy – jej ostatnią fascynacją jest design thinking. Wraz z dwiema przyjaciółkami prowadzi blog Aniołki Bez Charliego, który ma być inspiracją dla twórczej szkoły XXI wieku.

.

Chcesz wykorzystać design thinking u siebie?

.