projektowanie rozwiązań dla edukacji, czyli design thinking po polsku
Zapraszamy obecnych i przyszłych nauczycieli szkolnych i akademickich, dyrektorów placówek edukacyjnych, przedstawicieli JST oraz wszystkich związanych z oświatą na bezpłatną konferencję online.
Zależy nam na popularyzacji dobrych praktyk i pokazaniu rzeczywistego wykorzystania myślenia projektanckiego (design thinking, DT) i innych zwinnych podejść w praktyce edukacyjnej, dlatego jako prelegentów wybieramy przedstawicieli jednostek, które wykorzystują je u siebie.
Celem jest wsparcie oddolnych reformatorów i aktywistów edukacyjnych w tworzeniu mądrych i trwałych rozwiązań. Motyw przewodni tegorocznej, siódmej edycji konferencji to “Dobre doświadczenia”.
Wydarzenie jest objęte patronatem honorowym Ministra Edukacji.
Biorąc udział w konferencji, poznasz przykłady projektów realizowanych w placówkach edukacyjnych, dowiesz się jak skutecznie radzić sobie z wdrażaniem zmian i usprawnień oraz zobaczysz na realnych, polskich przykładach jak można wykorzystać w oświacie narzędzia projektanckie.
Konferencja odbędzie się w dniach 19 – 22 sierpnia 2025 r.
W ramach konferencji odbędzie się seria spotkań online (webinarów), w których możesz uczestniczyć bezpłatnie. Spotkania odbywają się każdego dnia o godz. 11 oraz 14.
Po konferencji odbędzie się seria >> warsztatów pokonferencyjnych. ZAPISY TRWAJĄ.
Zaproszeni prelegenci
🔵 Połączyć dwa światy, czyli współpraca edukacji z biznesem
wtorek, 19 sierpnia 2024 r., g. 14
Podczas webinaru dowiesz się na przykładzie branży hotelarskiej jak można nowocześnie wspierać doradztwo zawodowe i angażować szkolnictwo branżowe we współpracę z biznesem. Prelegentka pokaże, że projektowanie doświadczeń i włączenie w nie uczniów może być fascynującą, kreatywną i realną ścieżką zawodową, którą można rozwijać w różnych branżach.

Michalina Sobczak – Guest Experience Manager w Primavera Hotele. Od 17 lat aktywna zawodowo w obszarach marketingu i HR. Swoje doświadczenie wykorzystuje w tworzeniu strategii CX-owej oraz EX-owej dla dwóch nadmorskich obiektów hotelarskich. W ramach swoich zadań od kilku lat z sukcesami realizuje projekty edukacyjne dla szkół, starając się połączyć potrzeby branży hotelarskiej z działaniami na rzecz szkolnictwa zawodowego. Z wykształcenia slawistka, lubi spędzać czas na łonie natury podczas długich spacerów z psem lub z książką.
🔵 Międzykulturowość bez stresu – proste sposoby na otwartą i różnorodną klasę
środa, 20 sierpnia 2024 r., g. 11
Międzykulturowość nie wymaga od nauczyciela eksperckiej wiedzy o wszystkich kulturach świata. Wymaga przede wszystkim ciekawości, otwartości i kilku prostych gestów. Podczas tego spotkania połączymy krótkie wprowadzenie do podstaw komunikacji międzykulturowej z inspirującymi przykładami i narzędziami do wykorzystania w codziennej pracy z uczniami. To warsztat dla każdego, kto chce lepiej rozumieć różnorodność w klasie i budować przestrzeń, w której każdy uczeń czuje się ważny – bez presji, za to z większą świadomością i spokojem.

dr Barbara Bartczak – od ponad 20 lat towarzyszy nauczycielom, edukatorom i liderom w odkrywaniu, że międzykulturowość nie musi być trudna – może być prosta, ciekawa i naprawdę wspierająca w codziennej pracy. Dorastała między Polską a Niemcami, dziś mieszka w Amsterdamie. Z zawodu i z serca jest nauczycielką, doktoryzowała się w obszarze kultury i polityki niemieckiej, ukończyła studia z komunikacji i organizacji w Polsce i USA. Prowadzi European Institute for Intercultural Development, w którym tworzy programy łączące teorię z praktyką i życiową uważnością.
🔵 Jedna szkoła, trzy perspektywy – jak robić zmiany razem
środa, 20 sierpnia 2024 r., g. 14
Webinar będzie okazją do poznania projektu, w którym prelegentka zaangażowała trzy grupy społeczności szkolnej – uczniów, nauczycieli i rodziców – do projektowania i wprowadzania zmian w placówce.

Brygida Dzieniszewska-Hochbaum – nauczycielka historii i wiedzy o społeczeństwie w szkole podstawowej, wychowawczyni klasy 4, prawniczka. W swojej pracy stawia przede wszystkim na wykorzystywanie nowoczesnych, włączających metod nauczania. Stara się, aby uczniowie polubili historię i nie mówili o niej, “że jest nudna”. W wolnych chwilach uwielbia czytać i podróżować.
🔵 Projektowanie ikigai w ujęciu design thinking i metody małych kroków
czwartek, 21 sierpnia 2024 r., g. 11
W każdym momencie życia jest dobry czas na przyjrzenie się sobie, zrobienie zdrowego resetu i skalibrowanie się na nowo do otaczającej rzeczywiści. Webinar adresowany jest do osób, które chcą pracować nad rozwojem osobistym i przeprojektować karierę, a nawet życie w ogóle. Jeśli czujesz, że utknęłaś_eś, robisz o wiele za dużo lub nie czujesz, że się rozwijasz, Dagmara zaprasza do wspólnej podróży mentalnej w głąb siebie, wartości i sensu, aby w duchu ikigai zaprojektować na nowo siebie, swoje szczęście i swoje życie prywatnie i zawodowo.

dr Dagmara Modrzejewska – praktyk i naukowiec w jednej osobie. Nie ma dla niej rzeczy niemożliwych do zrealizowania, bo uważa, że “chcieć znaczy móc”, jeśli się tylko myśli i działa w wymarzonym kierunku. Jest strategiem, wizjonerem, mentorem, audytorem i innowatorem. Ceni sobie myślenie poza schematami oraz interdyscyplinarną działalność. W 2021 r. zajęła wraz z zespołem II miejsce w hackatonie na innowację w edukacji “EdCamp” organizowanym przez EduLab.
🔵 O sprawczości uczniów – proces ponad efekty
czwartek, 21 sierpnia 2024 r., g. 14
Na spotkaniu poznasz inspirujące projekty szóstoklasistów, którzy przez cały rok szkolny zrealizowali własne pomysły metodą design thinking. Prelegentka omówi każdy etap procesu z punktu widzenia koordynatora całej akcji – od empatii, przez generowanie pomysłów, prototypowanie, aż po testowanie rozwiązań. Zobaczysz konkretne projekty uczniów, a także doświadczenia dotyczące napotkanych trudności w pracy zespołowej, motywacji, ograniczeń czasowych i organizacyjnych, a także wątpliwości grona pedagogicznego.

Justyna Nojszewska – anglistka, polonistka, wicedyrektorka Szkoły Podstawowej nr 1 w Mosinie, koordynatorka edukacji dwujęzycznej, bloggerka, autorka innowacji pedagogicznych, programów autorskich, kursów pedagogicznych oraz publikacji z zakresu nauczania języka angielskiego. Entuzjastka neurodydaktyki, modelu CLIL, myślenia krytycznego, metod szybkiego zapamiętywania, koordynatorka projektów Erasmus, propagatorka modelu ARCS, trenerka kreatywności w programie Destination Imagination. I oczywiście fanka DT.
🔵 DT jako obowiązkowy przedmiot w szkole podstawowej
piątek, 22 sierpnia 2024 r., g. 11
Na spotkaniu dowiesz się, jak metoda pracy, służąca rozwiązywaniu złożonych problemów oraz tworzeniu nowatorskich rozwiązań, czyli design dhinking stała się pełnoprawnym przedmiotem piątoklasistów w szkole ChSP „Arka”. Poznasz kuluary wprowadzania innowacji pedagogicznych, metodykę zmian oraz narzędzia do tego służące, tak aby sprawnie stworzyć szkołę „na miarę szytą”. Dostaniesz garść teorii, praktycznych informacji oraz gotowych pomocy do zastosowania. Spotkanie dedykowane jest dla nauczycieli oraz dyrektorów, którzy chcą spojrzeć na DT trochę szerzej.

Joanna Rojecka – dyrektorka Chrześcijańskiej Szkoły Podstawowej „Arka” we Wrocławiu, nauczycielka informatyki, fizyki, chemii i matematyki, doradca zawodowy, trener TUS, wychowawczyni klasy 5, specjalista ds. kadr i płac. Autorka wielu innowacji pedagogicznych, propagatorka nauki poprzez działanie i praktykę. W swojej pracy stawia na słuchanie swoich uczniów i nauczycieli, aby nauczane przedmioty były „na miarę szyte” wg potrzeb danej grupy. Pasjonatka neurodydaktyki, nowoczesnych technologii oraz dobrej kuchni.
🔵 Proces wdrażania zmiany w szkole
piatek, 22 sierpnia 2024 r., g. 14
Prelegentka podzieli się perspektywą pracy dyrektora i pokaże jak zarządza zmianą, w konsekwencji której nauczyciele organizują proces uczenia się uczniów w modelu blokowo-projektowym z dużą rolą oceniania wspierającego.

Magdalena Bujakowska – kreatorka zmian edukacyjnych wprowadzająca holistyczne nauczanie blokowo-projektowe szkole oraz ocenianie formatywne. Matematyczka, oligofrenopedagożka, nauczycielka dyplomowana, lider oświaty i praktyk zarządzania Agile w PSP z OI nr 2 w Świdwinie – szkole bez ocen cyfrowych. Prowadzi mentoring zmiany edukacyjnej szkół oraz mentoring wsparcia OzN na rynku pracy w programie „Włącz Uważność”.
>> Regulamin udziału w konferencji
Partner technologiczny

.