DT to metoda przyszłości…

Myślenie projektanckie (DT) rozwija. Uczy szukania rozwiązań zamiast problemów. Pozwala lepiej rozumieć potrzeby innych. Daje narzędzia do generowania innowacyjnych pomysłów i sprawdzania, jak działają w praktyce.

Stwarza okazję do wspólnego budowania wartościowych rozwiązań – w praktyce, nie w teorii.

 

 

Co zyskasz?

ZARZĄDZASZ PLACÓWKĄ?

  • zaangażujesz kadrę do współtworzenia ulepszeń
  • lepiej dopasujesz komunikację do oczekiwań odbiorców
  • wzmocnisz wizerunek innowacyjnej placówki
JAK ZMIENI SIĘ TWOJA SZKOŁA/UCZELNIA?

  • poprawi się współpraca i komunikacja 
  • pojawią się niesztampowe rozwiązania bieżących wyzwań
  • zwiększy się zainteresowanie nowych uczniów/studentów
CO ZYSKAJĄ NAUCZYCIELE/WYKŁADOWCY?

  • lepiej zrozumieją potrzeby uczniów/studentów
  • szybciej przygotują ciekawe i angażujące zajęcia
  • będą lepiej odbierani przez uczniów/studentów i rodziców
CO ZYSKAJĄ UCZNIOWIE/STUDENCI?

  • rozwiną kompetencje przyszłości
  • łatwiej zapamiętają informacje zastosowane w praktyce
  • zaangażują się mocniej w proces uczenia

 

Jak działa design thinking?

Design thinking to kreatywna metoda rozwiązywania problemów, generowania pomysłów i tworzenia innowacji.

 

Schemat: Stanford Design Thinking Model

Design thinking nazywane jest ludzką metodą. Dzięki temu, że zaczynamy od empatii i punktem wyjścia działań edukacyjnych są realne potrzeby uczniów/studentów, daje praktyczne i pożądane efekty.

Bazujemy na współpracy zróżnicowanych zespołów, np. składających się z nauczycieli różnych specjalności. Korzystamy z wielu doświadczeń, perspektyw i zdolności. Dzięki temu podczas fazy diagnozy potrzeb i generowania pomysłów pojawiają się zaskakujące i nieszablonowe pomysły.

Proces zakłada również wielokrotne prototypowanie, testowanie i ulepszanie rozwiązania edukacyjnego. Dzięki temu jest ono sprawdzone i realne do wdrożenia w placówce.

 

Brzmi ciekawie?

 

⬇ POBIERZ BEZPŁATNY ZESTAW STARTOWY DT ⬇