Myślenie projektanckie (DT) rozwija. Uczy szukania rozwiązań zamiast problemów. Pozwala lepiej rozumieć potrzeby innych. Daje narzędzia do generowania innowacyjnych pomysłów i sprawdzania, jak działają w praktyce.
Stwarza okazję do wspólnego budowania wartościowych rozwiązań – w praktyce, nie w teorii.
Co zyskasz?
ZARZĄDZASZ PLACÓWKĄ?
- zaangażujesz kadrę do współtworzenia ulepszeń
- lepiej dopasujesz komunikację do oczekiwań odbiorców
- wzmocnisz wizerunek innowacyjnej placówki
JAK ZMIENI SIĘ TWOJA SZKOŁA/UCZELNIA?
- poprawi się współpraca i komunikacja
- pojawią się niesztampowe rozwiązania bieżących wyzwań
- zwiększy się zainteresowanie nowych uczniów/studentów
CO ZYSKAJĄ NAUCZYCIELE/WYKŁADOWCY?
- lepiej zrozumieją potrzeby uczniów/studentów
- szybciej przygotują ciekawe i angażujące zajęcia
- będą lepiej odbierani przez uczniów/studentów i rodziców
CO ZYSKAJĄ UCZNIOWIE/STUDENCI?
- rozwiną kompetencje przyszłości
- łatwiej zapamiętają informacje zastosowane w praktyce
- zaangażują się mocniej w proces uczenia
Jak działa design thinking?
Design thinking to kreatywna metoda rozwiązywania problemów, generowania pomysłów i tworzenia innowacji.
Schemat: Stanford Design Thinking Model
Design thinking nazywane jest ludzką metodą. Dzięki temu, że zaczynamy od empatii i punktem wyjścia działań edukacyjnych są realne potrzeby uczniów/studentów, daje praktyczne i pożądane efekty.
Bazujemy na współpracy zróżnicowanych zespołów, np. składających się z nauczycieli różnych specjalności. Korzystamy z wielu doświadczeń, perspektyw i zdolności. Dzięki temu podczas fazy diagnozy potrzeb i generowania pomysłów pojawiają się zaskakujące i nieszablonowe pomysły.
Proces zakłada również wielokrotne prototypowanie, testowanie i ulepszanie rozwiązania edukacyjnego. Dzięki temu jest ono sprawdzone i realne do wdrożenia w placówce.
Brzmi ciekawie?