kreatywny proces, który uczy

Myślenie projektanckie rozwija. Uczy szukania rozwiązań zamiast problemów. Pozwala lepiej rozumieć potrzeby innych. Daje narzędzia do generowania innowacyjnych pomysłów i sprawdzania, jak działają w praktyce.

 

korzyści ze stosowania design thinking na uczelni i w szkole

 

DLA ZARZĄDZAJĄCYCH PLACÓWKAMI
  • zaangażowanie kadry do współtworzenia ulepszeń
  • lepsze dopasowanie komunikacji do oczekiwań odbiorców
  • wzmocnienie wizerunku innowacyjnej placówki

 

DLA UCZELNI I SZKOŁY
  • zwiększenie nastawienia na współpracę w zespole
  • poprawa komunikacji wewnętrznej i organizacji procesów
  • niesztampowe pomysły na rozwiązania bieżących wyzwań
  • większe zainteresowanie nowych studentów i uczniów

 

DLA WYKŁADOWCÓW I NAUCZYCIELI
  • oszczędność czasu w przygotowywaniu zajęć
  • niesztampowe i ciekawe zajęcia
  • lepsze oceny uczniów i rodziców

 

DLA STUDENTÓW I UCZNIÓW
  • łatwiejsze zapamiętywanie materiału
  • rozwój umiejętności kreatywnych
  • większe zaangażowanie i lepsza współpraca w zespole

 

jak działa design thinking?

Design thinking to kreatywna metoda rozwiązywania problemów, generowania pomysłów i tworzenia innowacji.

Schemat: Stanford Design Thinking Model

 

Design thinking nazywane jest ludzką metodą. Dzięki temu, że zaczynamy od empatii i punktem wyjścia procesu są realne potrzeby użytkowników, daje praktyczne i pożądane efekty.

Bazujemy na pracy zespołowej zróżnicowanych, interdyscyplinarnych grup – korzystamy z różnych doświadczeń, perspektyw i zdolności. Dzięki temu podczas fazy diagnozy potrzeb i generowania pomysłów pojawiają się zaskakujące i nieszablonowe pomysły.

Proces zakłada również wielokrotne prototypowanie, testowanie i ulepszanie rozwiązania. Dzięki temu produkt końcowy jest sprawdzony i realny do wdrożenia.

Więcej na designthinking.pl

 

brzmi ciekawie?  >> zapraszamy do rozmowy!