projektowanie rozwiązań dla edukacji, czyli design thinking po polsku
Zapraszamy obecnych i przyszłych nauczycieli szkolnych i akademickich, dyrektorów placówek edukacyjnych, przedstawicieli JST oraz wszystkich związanych z oświatą na bezpłatną konferencję online.
Zależy nam na popularyzacji dobrych praktyk i pokazaniu rzeczywistego wykorzystania myślenia projektanckiego (design thinking, DT) i innych zwinnych podejść w praktyce edukacyjnej, dlatego jako prelegentów wybieramy przedstawicieli jednostek, które wykorzystują je u siebie.
Celem jest wsparcie oddolnych reformatorów i aktywistów edukacyjnych w tworzeniu mądrych i trwałych rozwiązań.
Motyw przewodni tegorocznej, siódmej edycji konferencji to “Dobre doświadczenia”.
.
Biorąc udział w konferencji, poznasz przykłady projektów realizowanych w placówkach edukacyjnych, dowiesz się jak skutecznie radzić sobie z wdrażaniem zmian i usprawnień oraz zobaczysz na realnych, polskich przykładach jak można wykorzystać w oświacie narzędzia projektanckie.
Konferencja odbędzie się w dniach 19 – 22 sierpnia 2025 r.
W ramach konferencji odbędzie się seria spotkań online (webinarów), w których możesz uczestniczyć bezpłatnie. Spotkania odbywają się każdego dnia o godz. 11 oraz 14.
.
Po konferencji odbędzie się seria >> warsztatów pokonferencyjnych.
Szczegóły niebawem.
.
Zaproszeni prelegenci
.
🔵 Wystąpienie otwierające – szczegóły wkrótce
wtorek, 19 sierpnia 2024 r., g. 11
.
🔵 Współpraca edukacji z biznesem dla doradztwa zawodowego
wtorek, 19 sierpnia 2024 r., g. 14
Podczas webinaru dowiesz na przykładzie branży hotelarskiej jak można nowocześnie wspierać doradztwo zawodowe i angażująco promować szkolnictwo branżowe dzięki współpracy z biznesem.
Michalina Sobczak – Customer Experience Manager w Hotelach Primavera.
.
🔵 W międzykulturowym matrixie
środa, 20 sierpnia 2024 r., g. 11
Na spotkaniu prelegentka podzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą na temat pracy nauczyciela w środowisku wielokulturowym.

dr Barbara Bartczak – realizuje projekty szkoleniowe dla edukacji, agencji rządowych, terenowych organów administracji oraz międzynarodowych organizacji biznesowych. Z wykształcenia i z pasji jest nauczycielką. Doktoryzowała się w obszarze kultury i polityki niemieckiej. Posiada dyplom eksperta w zakresie organizacji i komunikacji menedżerskiej z Central Connecticut State University New Britain oraz Politechniki Wrocławskiej. Jest właścicielką marki European Institute for Intercultural Development. Na co dzień mieszka z mężem w Amsterdamie.
.
🔵 Jedna szkoła, trzy światy – jak robić zmiany razem
środa, 20 sierpnia 2024 r., g. 14
Webinar będzie okazją do poznania projektu, w którym prelegentka zaangażowała trzy grupy społeczności szkolnej – uczniów, nauczycieli i rodziców – do projektowania i wprowadzania zmian w placówce.

Brygida Dzieniszewska-Hochbaum – nauczycielka historii i wiedzy o społeczeństwie w szkole podstawowej, wychowawczyni klasy 4, prawniczka. W swojej pracy stawia przede wszystkim na wykorzystywanie nowoczesnych, włączających metod nauczania. Stara się, aby uczniowie polubili historię i nie mówili o niej, “że jest nudna”. W wolnych chwilach uwielbia czytać i podróżować.
.
.
🔵 Projektowanie dla rozwoju umiejętności – samodzielne przedszkolaki
czwartek, 21 sierpnia 2024 r., g. 11
Na webinarze dowiesz się jak prelegentka przeprowadziła proces projektowania rozwiązania dla przedszkoli, którego celem jest rozwój samodzielności u dzieci i włączenie do współpracy w tym zakresie rodziców.
Monika Lentacz
.
🔵 O sprawczości uczniów – proces ponad efekty
czwartek, 21 sierpnia 2024 r., g. 14
Prelegentka opowie o tym, jak szóstoklasiści realizowali przez cały rok szkolny projekty edukacyjne w podejściu design thinking.
Justyna Nojszewska – wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Mosinie
.
🔵 DT jako obowiązkowy przedmiot w szkole podstawowej
piątek, 22 sierpnia 2024 r., g. 11
Będzie to spotkanie z dyrektorem szkoły podstawowej, który wprowadził design thinking jako dodatkowy przedmiot dla piątoklasistów.
Joanna Rojecka – dyrektor Chrześcijańskiej Szkoły Podstawowej “Arka” we Wrocławiu
.
🔵 Proces wdrażania zmiany w szkole
piatek, 22 sierpnia 2024 r., g. 14
Prelegentka podzieli się perspektywą pracy dyrektora i pokaże jak zarządza zmianą, w konsekwencji której nauczyciele organizują proces uczenia się uczniów w modelu blokowo-projektowym z dużą rolą oceniania wspierającego.
Magdalena Bujakowska – dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 2 w Świdwinie
.
>> Regulamin udziału w konferencji
.
.
.