DT dla popularyzacji matematyki

Projekt dla nauczycieli matematyki

“Design Thinking jako sposób na popularyzację matematyki w społeczności szkolnej oraz wsparcie w kształtowanie kreatywności uczniów

to program przygotowany przez matematyka dla nauczycieli matematyki.

 

 

Celem cyklu jest przekazanie wiedzy dotyczącej Design Thinking i narzędzi projektanckich oraz stworzenie okazji do ich przećwiczenia w praktyce.

W kameralnej grupie omawiamy narzędzia projektanckie wspierających badanie potrzeb, syntezowanie danych, generowanie pomysłów oraz ich prototypowanie i testowanie. Wspólnie przechodzimy przez pierwszą iterację procesu projektowania rozwiązań odpowiadających na wybrane wyzwanie projektowe. Dbamy też o przestrzeń na wymianę doświadczeń i inspirację.

 

W efekcie uczestnicy dowiedzą się m.in.:
  • czym jest DT i jak różni się od metody projektu
  • jak badać potrzeby grupy docelowej
  • co pozwala na bardziej kreatywną pracę
  • w jaki sposób można testować rozwiązania

 

Nauczą się również:
  • prowadzić empatyczne wywiady pogłębione
  • przygotowywać i prowadzić sesje kreatywne
  • projektować tanie i skuteczne prototypy
  • używać testów do weryfikacji rozwiązań

Otrzymają też okazję do wypracowania w sobie postaw pozwalających na bardziej empatyczne i kreatywne podejście do pracy z ludźmi.

 

Uczestnicy o szkoleniu

“Treści szkolenia nie tylko są przydatne lecz również inspirujące do dalszej pracy zawodowej.”

“Pozwala inaczej spojrzeć na sposób pracy z uczniem.”

“Szkolenie bardzo wartościowe, prowadzone w sposób jasny i przejrzysty, treści szkolenia były wzbogacane o przykłady i ćwiczenia co pozwalało je bardzo dobrze zrozumieć.”

 

Program

Cykl składa się z 3 spotkań online. Każde spotkanie potrwa 4 godziny szkoleniowe (45 min).

  • dobry start – badania
    Uczestnicy dowiedzą się, czym jest Design Thinking, i jak ma się do projektu jako metody pracy z uczniem. Poznają również narzędzia przydatne w badaniu potrzeb grupy docelowej oraz syntezie zebranych informacji. Przećwiczą również wybrane z nich i zaplanują pierwsze działania do wykonania przed kolejnym spotkaniem.
  • efektywna kreatywność
    Spotkanie będzie dotyczyło kreatywności i tego, czym różni się od twórczości. Przedstawione zostaną różne aspekty kreatywności oraz mity i fakty z nią związane. Uczestnicy poznają sposoby i narzędzia wspierające efektywne sesje kreatywne.
  • prototypy i testowanie
    Uczestnicy poznają najważniejsze założenia prototypowania i testowania rozwiązań. Przedstawione zostaną przykładowe narzędzia, które pozwalają na tworzenie szybkich i tanich, a nawet darmowych prototypów. Omówione zostaną sposoby na testowanie rozwiązań i działania do podjęcia, gdy nie spełnią swojego zadania.

 

Autor programu

Mateusz Kałamarz – certyfikowany trener biznesu i moderator design thinking. Z wykształcenia matematyk, który wiedzę zdobywał na Politechnice Śląskiej, Politechnice Warszawskiej i Institut polytechnique de Grenoble we Francji. Pracował jako badacz ilościowy na Politechnice Warszawskiej. Obecnie wspiera firmy, fundacje i studentów jako trener i moderator. Pomaga wdrażać myślenie projektanckie, które stawia człowieka i jego potrzeby w centrum. Wierzy, że połączenie kompetencji miękkich z analitycznym myśleniem daje najlepsze rezultaty. W wolnych chwilach szuka inspiracji w zwyczajach i filozofiach innych kultur.

 

Zapytaj o szczegóły >>