.
Na zaproszenie Hoteli Primavera współtworzyliśmy konkurs “Hotelowe Zawody – Podaj Dalej” kierowany do uczniów techników i szkół branżowych I-go stopnia.
Celem było przybliżenie przyszłym hotelarzom szerszej perspektywy branży przez pokazanie roli doświadczeń gości i stworzenie okazji do ich przeprojektowania. Dzięki zespołowej pracy nad realnym wyzwaniem uczniowie w praktyce rozwijali swoje kompetencje.

.
“To było coś nowego. Nowa formuła, nowe miejsce, nowe zasady”.
“To nie była taka lekcja na zasadzie nauczyciel – uczeń. To było coś ponadczasowego – ta praca w grupie, nawiązanie współpracy, docenienie własnej możliwości”.
– wypowiedzi nauczycieli
.
Uczestnicy pracując w zespołach uczyli się czym jest CX (ang. customer experience) i projektowali nowe rozwiązania dopasowane do potrzeb wskazanych gości hotelowych. Korzystali z zaproponowanego przez Ewę Tomczak procesu i przygotowanych przez nią materiałów edukacyjnych w formie nagrań video, prezentacji i narzędzi wraz z instrukcjami.

.
Nauczyciele opiekujący się pracą poszczególnych zespołów otrzymali podręcznik konkursowy, który krok po kroku prowadził ich przez proces projektowania, oraz bieżące wsparcie merytoryczne. Nie było więc potrzebne wcześniejsze doświadczenie w tym zakresie.
“Organizator z mojej perspektywy dostarczył dużo materiałów pomocniczych, na których mogliśmy się wzorować. Dla mnie to była wartość nieoceniona“.
– wypowiedź nauczyciela

.
Do konkursu zgłosiło się 50 zespołów z całej Polski. Skąd taka popularność?
“Pomysł był fajny. (…) To było w dawkach odpowiednich. Tak to powinno wyglądać. Wszystko było. Były materiały, były sugestie, była pomoc merytoryczna”.
Bo to była całkowicie inna forma konkursów niż dotychczas (…) te dzieciaki musiały się wykazać kreatywnością. To było coś innego, nie na papierze, bez charakteru odtwórczego.
– wypowiedzi nauczycieli

.
Podczas finału w gronie jury znaleźli się oprócz Katarzyny Kaźmierczak (Członek Zarządu Primavera Hotele) i Ewy Tomczak, również: Karol Weber (enjoyyourstay.pl), Rafał Krzycki (Horeca Business Club) i Dawid Miotk (podcast dla hotelarzy).
Oprócz nagród i wyróżnień, pomysł zwycięskiego zespołu został wdrożony do komercyjnej oferty hotelu.
.
Tam było mnóstwo zabawy, oczka uśmiechnięte, jak dzieci w przedszkolu. Uskrzydlająca radość młodzieży.
– wypowiedź nauczyciela
.
.
