.
21 października 2023 roku startuje siódma edycja Akademii Moderatorów Design Thinking dla nauczycieli i wykładowców. W nowej, kompleksowej formule uczestniczki i uczestnicy rozwijają kompetencje moderatora DT przechodząc przez 3 kroki:
- Dobrze wystartuj
4-godzinne warsztaty projektowe, na których poznasz sposób myślenia i działania projektantów - Zaprojektuj
5 3-godzinnych spotkań warsztatowych, na których doświadczysz współpracy zespołowej w podejściu design thinking. - Poprowadź swój zespół
12 półtoragodzinnych spotkań grupowych dających wsparcie w moderowaniu pracy własnego zespołu
>> Sprawdź szczegóły programu <<
.
Z poniższego nagrania z odpowiedziami na najczęstsze pytania (33 min) dowiesz się:
- Co daje Akademia Moderatorów DT?
- Dla kogo będzie to dobry wybór?
- Jak wygląda grupa w programie?
- Co otrzymasz w ramach Akademii?
- Ile czasu trzeba przewidzieć na realizację całego programu?
- Na czym polegają poszczególne kroki?
- Jak wygląda harmonogram najbliższej edycji?
- Jak Akademia wygląda od strony technicznej? Jakie narzędzia wykorzystujemy i jak udostępniamy materiały?
- Jakie są warunki zaliczenia?
- Jak wyglądają kwestie finansowe?
.
>> Rezerwuj swoje miejsce <<
.
Transkrypcja nagrania
Cześć, dzień dobry! Nazywam się Ewa Tomczak i jestem właścicielką marki Design Thinking W szkole. Nagrywam to wideo po to, żeby odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące Akademii moderatorów DT dla nauczycieli i wykładowców. Dowiesz się jak zorganizowany jest cały proces i dla kogo jest przygotowany. Pokażę Ci też narzędzia z jakich korzystamy, opowiem o warunkach zaliczenia i kwestiach związanych z płatnościami.
Zapraszam Cię serdecznie.
Zacznijmy od tego, że ten program prowadzę osobiście, więc będziesz miała, będziesz miał dostęp do całego mojego doświadczenia – nie tylko w zakresie edukacyjnym, ale również trenerskim, biznesowym i marketingowym. Możesz zobaczyć na stronie www projekty, w których brałam udział i z jakimi placówkami współpracowałam. Miałam przyjemność działać ze wszystkimi etapami edukacyjnymi – od żłobka do uczelni wyższych, a także z licznymi podmiotami około edukacyjnymi. Te różne perspektywy skumulowałam i teraz chętnie się teraz nimi dzielę.
Co daje Akademia Moderatorów DT?
Akademia to jest nasz najmocniejszy program, podczas którego realnie uczysz się jak projektować i prowadzić pracę zespołów w podejściu DT, czyli jak być prawdziwym moderatorem DT. Dużo się dzieje w trakcie tych procesów, jest mnóstwo praktyki, i oczywiście jest też dużo wiedzy merytorycznej.
Wszystkie trzy kroki obejmują w najbliższej, siódmej już edycji, aż 8 miesięcy. Dlaczego to tak długo trwa? Uważam że nie jesteś w stanie dobrze poznać metody, doświadczyć jej z różnych perspektyw i przećwiczyć to jak w praktyce wygląda realizacja projektów w ciągu trzech czy pięciu dni. Takie formy mogą być świetną inspiracją i doskonałym startem, ale jeżeli szukasz programu który porządnie Cię przygotuje, przeprowadzi Cię przez meandry DT, uporządkuje Twoją wiedzę projektową od A do Z, i zapewni Ci siatkę bezpieczeństwa przy Twoim pierwszym projekcie z własnym zespołem, zapraszam Cię na Akademię.
Uczestnictwo w tym programie daje pewność, że naprawdę umiesz, że jesteś w stanie to robić, że możesz śmiało odpalać projekty z uczniami czy studentami, wykorzystywać design thinking z nauczycielami i elastycznie dopasowywać narzędzia czy proces to grupy i potrzeb. Dzięki intensywnym, praktycznym doświadczeniom uczestnicy wiedzą, że przećwiczyli jak to naprawdę wygląda, potknęli się parę razy, nauczyli się jak zareagować, jak pozbierać i siebie i grupę że mają już ze sobą to doświadczenie rzeczywistego bycia na froncie projektanckim. Jeśli tego właśnie szukasz, zapraszam Cię serdecznie.
.
Dla kogo będzie to dobry wybór?
To jest program bardzo dobry dla osób, które chcą żeby uczniowie studenci, a być może współpracownicy, np. inni nauczyciele, chętniej angażowali się w działania. Może tu chodzić o aktywność uczniów na lekcji, relacje pomiędzy klasami czy współpracę nauczycieli różnych przedmiotów. Może chodzić o realizację angażujących i ciekawych projektów edukacyjnych, społecznych czy uczących biznesu i zarządzania, np. we współpracy z zewnętrznymi firmami. Może w końcu chodzić o to, że chcesz po prostu polepszyć dla siebie i innych pracę w danej placówce.
Akademia to będzie też świetny program dla tych, którzy szukają świeżości i innowacyjności w swojej pracy, Dla tych chcą z jednej strony takiego wyjścia poza schemat w edukacji, ale z drugiej strony wiedzą, że potrzebne jest też osadzenie w realiach. Design thinking jest podejściem mówiącym o ludzkich potrzebach, o tym co warto zrobić, czego rzeczywiście potrzebują ludzie, więc z jednej strony mamy tę kreatywność, ale ona jest w odpowiedzi na coś, co jest potrzebne.
Akademia Moderatorów bardzo przyda Ci się również jeżeli chcesz wprowadzać zmiany w edukacji lub na innym polu, i chciałabyś się nauczyć jak te nowe rozwiązania projektować, żeby rzeczywiście rozwiązywały problemy i ubogacały życie, zamiast je komplikować. W takim przypadku kompetencje moderatora design thinking pozwolą Ci łatwiej zrealizować to, czego chcesz.
.
Jak wygląda grupa w programie?
W ramach Akademii łączymy korzyści tego że pracujemy na żywo w grupie i uczestnicy mogą czerpać od siebie nawzajem, z bardzo mocnym indywidualnym podejściem do każdego. Grupa liczy maksymalnie sześcioro uczestników. Jest to spowodowane tym że, każdy uczestnik otrzymuje bardzo mocne wsparcie indywidualnie w całym procesie. Szczególnie widać to w kroku trzecim, kiedy prowadzisz swój własny zespół i realizujesz własny projekt, więc tam to wsparcie jest naprawdę bezcenne. Stąd też te grupy są nieduże, żebyś mogła mogła / mógł takie wsparcie dostać na odpowiednim poziomie – przez kontakt bezpośredni, przez możliwość superwizji pracy z grupą i oczywiście przez możliwość zadania wszelkich pytań i otrzymania odpowiedzi.
.
Co otrzymasz w ramach Akademii?
Otwieram teraz stronę internetową, na której możesz zobaczyć wszelkie podstawowe informacje o programie. Jeżeli oglądasz to nagranie to jestem przekonana że wiesz już co jakie korzyści daje DT i w czym może pomóc tobie i twoim uczniom, więc skupmy się na samym procesie.
Akademię prowadzę zdalnie, więc w niej uczestniczyć i korzystać z dowolnego miejsca z dostępem do internetu. W ramach Akademii mamy 37 godzin spotkań na żywo, ale w sumie na cały kurs w trakcie tych 8 miesięcy musisz zarezerwować sobie około 120 godzin pracy, bo oprócz spotkań na żywo działasz też indywidualnie, a w trzecim kroku działasz też ze swoim zespołem. To wszystko wymaga czasu, więc patrz na Akademię jako na 120 godzin działania z myśleniem projektanckim.
Żeby zrealizować cały program, oprócz spotkań na żywo, dostaniesz materiały merytoryczne: nagrania wideo, elektroniczny podręcznik, gotowe formatki narzędzi, które możesz wykorzystywać ze swoimi grupami i case study, czyli przykłady wykorzystania design thinking w różnych obszarach edukacyjnych.
Mocnym wsparciem praktycznym jest też możliwość skorzystania z superwizji Twojej pracy z grupą. Jak to wygląda? Łączę się online na twoje warsztaty, które Ty możesz robić online lub stacjonarnie, obserwuję twoją pracę i daje ci potem informację zwrotną. Taka superwizja to jest świetne narzędzie do tego, żeby rozwinąć nie tylko swoje umiejętności w zakresie design thinking, ale też trenerskiej pracy z grupą, bo na to wszystko też zwracam uwagę.
Żeby wspierać wymianę spostrzeżeń i wniosków, dla każdej edycji tworzę grupę dla uczestników, w której na bieżąco się komunikujemy. Doświadczenie pokazuje, że na Akademii spotykają się zajawieni edukacyjni aktywiści, którzy chcą zmieniać szkołę i sięgają po nowe możliwości, więc dodatkową korzyścią są nowe, wartościowe i inspirujące znajomości.
Dostajesz też dostęp do aktualizacji materiałów w trakcie roku po zakończeniu Akademii, więc jeżeli pojawią się nowe treści czy narzędzia, to też będziesz mieć dla niej dostęp.
No i wspomniany wcześniej dostęp do moich doświadczeń, wniosków i przemyśleń, z których możesz po prostu korzystać, żeby uniknąć błędów i sprawniej działać.
.
Jak zorganizowane są poszczególne kroki w Akademii? Na czym polegają poszczególne kroki?
Cała Akademia składa się z trzech kroków. Możesz każdy z nich wybrać indywidualnie, nie ma obowiązku korzystania ze wszystkich trzech. Natomiast jeżeli chodzi o moduł trzeci, jeżeli zdecydujesz się tylko ten krok wykupić dla siebie, to przed startem będę z Tobą prowadzić rozmowę żeby upewnić się, że masz wystarczające doświadczenie jako członek zespołu, tak żebyś mogła / mógł płynnie wejść w rolę moderatora.
Ale po kolei… Krok pierwszy to są warsztaty wprowadzające do projektowania, takie pierwsze podejście, pierwsza randka. To jest jeden dzień, w trakcie którego spędzamy 4 godziny na tym, żeby zaprojektować rozwiązanie dopasowane do potrzeb odbiorcy. Od początku już działamy na prawdziwych danych z naszej bazy realizacji. Tutaj nikt nic nie wymyśla z rękawa, działamy na na realnych przykładach. Przechodzimy krok po kroku poszczególne etapy, żebyś zrozumiał_a i poczuł_a na czym polega DT, jak tutaj się pracuje i trochę się zaczęła / zaczął układać z tym podejściem.
W kroku drugim nie dostaniesz już gotowych elementów w formie przygotowanych przeze mnie danych, ale będziesz działać bardziej samodzielnie. Poprowadzę zespół złożony ze wszystkich uczestników Akademii przez rozwiązywanie realnego wyzwania, które wybierzecie. Startujemy od początku, czyli od określenia tematu i dochodzimy w trakcie pięciu trzygodzinnych spotkań do momentu kiedy mamy przetestowany pierwszy prototyp rozwiązania. Tutaj analizujecie dane zastane, zbieracie dane pierwotne, prowadząc wywiady czy obserwacje, pracujecie z zebranym materiałem badawczym, więc jest to doświadczenie syntezy analizy i definiowania potrzeb, przechodzicie przez generowanie, prototypowanie i do testowania.
Przechodzisz wszystkie kroki jako członek zespołu, tak jak w pełnym procesie projektowym. To już nie jest symulacja, to się dzieje naprawdę, pracujemy na żywym organizmie. Takie doświadczenie jest moim zdaniem niezbędne, żebyś skutecznie mogła mógł wejść w rolę moderatora. Jeżeli tego nie będziesz mieć w ramach Akademii czy w jakimś wcześniejszym doświadczeniu, będzie ci mega trudno poprowadzić swój zespół bo nie będziesz wiedział_a, jak to jest być członkiem zespołu ani o co tak naprawdę prosisz swoich uczniów czy współpracowników.
Krok trzeci to jest doświadczenie bycia moderatorem. Spotkania na żywo są krótsze i trwają półtorej godziny. W tym kroku nacisk przesunięty jest na działanie z zespołem pomiędzy konsultacjami. Na spotkaniach omawiamy pytania związane z materiałem merytorycznym i omawiamy też aktualne działania z zespołem – co i jak zostało zrealizowane, jakie wystąpiły problemy, jak można zareagować, na co warto zwrócić uwagę i jakie pojawiły się wnioski. Dzięki temu uczysz się nie tylko ze swojego procesu, ale też z doświadczeń innych uczestników.
Jeśli chodzi o zespół, najlepiej żeby składał się on z 4 do 6 osób. Rekomenduję zaprosić do projektu współpracowników – innych nauczycieli czy wykładowców, bo w ten sposób oni też poznają metodę design thinking i będziesz mieć silną grupę wsparcia do dalszych działań, taki transformacyjny zaczyn liderów zmiany. W kilka osób łatwiej potem działać niż samemu. Co może być ważne, członkowie Twojego zespołu mogą też otrzymać zaświadczenie potwierdzające, że realizowali projekt w podejściu DT.
Oczywiście można też do zespołu zrekrutować uczniów czy studentów, a nawet osoby spoza placówki. Wszystko jest do Twojej decyzji i będziesz mieć na to mnóstwo czasu, bo zespoły będziemy tworzyć w marcu, więc ze spokojem.
.
Jak wygląda harmonogram najbliższej edycji?
Krok 1, czyli dobrze wystartuj, zaplanowany jest na sobotę, 21 października. Kolejne spotkania odbywają się już w poniedziałki. Krok drugi zaczyna się od 23 października 2023 r. a kończymy go 11 grudnia 2023 r. Spotykamy się tu za każdym razem na 3 godziny od 16 do 19. Krok trzeci zaczyna się po feriach zimowych i prowadzisz swój zespół od 4 marca 2024 r. do 10 czerwca 2024 r. Spotkania trwają półtorej godziny, od 16 do 17:30.
Jeśli potrzebujesz innych terminów spotkań, skontaktuj się ze mną.
.
Jak Akademia wygląda od strony technicznej? Jakie narzędzia wykorzystujemy?
Zacznijmy od Dysku Google. Kiedy będziesz w uczestniczką Akademii, dostaniesz dostęp do dysku, na którym są materiały udostępnione do pobrania. To jest też przestrzeń, na której ty będziesz zamieszczał_a materiały ze zrealizowanymi ćwiczeniami.
Mamy tę przestrzeń podzieloną na krok pierwszy, drugi i trzeci. W kroku w kroku pierwszym mamy niewiele, bo tylko przykładowe pytania do wywiadu, z którym pracujemy na warsztatach wprowadzających. W kroku drugim mamy zebrane materiały potrzebne do tego, żebyście jako zespół zrealizowali z moją pomocą swój projekt. W kroku trzecim natomiast pojawiają się materiały merytoryczne o tym, jak to zrobić żeby być super moderatorem i żeby robić ekstra projekty.
Tutaj między innymi znajduje się podręcznik, który jest kręgosłupem dla materiałów merytorycznych. Całość materiałów jest zorganizowana w 12 modułów – na każde spotkanie jeden, i tyle jest też rozdziałów w podręczniku. Przechodzimy przez wszystkie etapy procesu projektowego, łącznie z wdrażaniem.
Zajrzyjmy do jakiegoś rozdziału, niech będzie pierwszy. Opracowany jest on w ten sposób, żeby miał najważniejsze informacje wsparte grafikami, tak żeby to było łatwe i przyswajalne do przeczytania. Pojawiają się błędniki, czyli praktyczne porady z doświadczeń projektowych i w każdym module pojawiają się bieżące ćwiczenia.
Cała Akademia jest o robieniu i od kroku pierwszego robisz, działasz, uczysz się w praktyce wykorzystując nową wiedzę. Sprawdźmy przykładowe ćwiczenie. Po kliknięciu w link z podręcznika otwiera nam się podpięta instrukcja, z której łatwo przejść do formularza danego narzędzia. W ten sposób z podręcznika możesz nawigować do różnych szczegółowych materiałów.
Możesz też te materiały znaleźć sobie znaleźć bezpośrednio na Dysku Google. Zobaczymy moduł drugi. Są tu różne narzędzia, instrukcja jak je wypełnić i studium przypadku. I tak przygotowane są wszystkie moduły.
Ale to nie koniec. Materiały merytoryczne obejmują też filmy wideo. Są one zamieszczane
na grupie facebookowej, która jest podstawowym hubem komunikacyjnym. W zakładce przewodniki zamieszczane są za zgodą uczestników nagrania ze spotkań, żebyście mogli sobie w wolnej chwili wrócić do tematu, który był na spotkaniu poruszany, bądź obejrzeć spotkanie w przypadku nieobecności na żywo. To jest dostępne przez rok od zakończenia Akademii.
Oprócz nagrań masz tutaj też bazę wiedzy, czyli katalog merytoryczny. Tak jak w podręczniku i tak na Dysku Google masz moduły, tak samo tutaj znajduje się 12 analogicznych modułów i do każdego masz linki do materiały wideo. Z tej grupy łatwo możesz też nawigować po podręczniku, do bieżącego modułu na Dysku Google, więc jest to kolejna opcja na wygodny dostęp do materiałów.
.
Jakie są warunki zaliczenia?
Jeżeli chodzi o warunki zaliczenia na akademii ważna jest obecność i to jest ważna aktywna obecność na spotkaniach online, co najmniej przez 80% czasu spotkań. Drugim kryterium jest terminowa realizacja zadań pomiędzy poszczególnymi krokami. W szczególności dotyczy to kroku drugiego, kiedy jako zespół idziecie razem i realizujecie projekt, więc musicie współpracować, żeby go dowieźć.
W trzecim kroku warunkiem zaliczenia jest dodatkowo przeprowadzenie zespołu przez proces design thinking od początku, czyli od badań aż do testowania. Nie musicie robić wdrożenia, ale konieczne jest sprawdzenie pomysłów z odbiorcami.
Elementem zaliczenia jest też dzielenie się swoim doświadczeniem w formie dwóch prezentacji swojego projektu. Pierwszą prezentację robisz w grupie uczestników na siódmym spotkaniu, a drugą, podsumowującą cały projekt robisz na koniec. W tej edycji wprowadzamy nowość i będziemy zapraszać na te finałowe prezentacje widzów spoza grupy uczestników, więc swoimi działaniami będziesz mogła/mógł się pochwalić w szerszym gronie.
.
Jak wyglądają kwestie finansowe?
Tak jak mówiłam, możesz wybrać sobie ten kroki lub te kroki, które dla ciebie jest dobre i potrzebne na teraz. Krok pierwszy jednodniowe wprowadzające warsztaty wiąże się z opłatą 450 zł. Krok drugi czyli 5 3-godzinnych spotkań kiedy ja prowadzę wasz zespół i projektujecie rozwiązanie razem to jest 1450 zł. Krok trzeci moderowanie czyli praca od marca do czerwca przyszłego roku to jest 2450 zł. Możesz kupić dowolny z tych kroków osobno z tym założeniem, o którym wspomniałam wcześniej – jeżeli wybierasz trzeci, to poproszę cię o rozmowę, żebym mogła się upewnić, że masz doświadczenie, które jest do tego potrzebne.
Natomiast jeżeli już wiesz, że chcesz kupić cały program Akademii i przejść cały proces od początku do końca to otrzymasz dodatkowy rabat w wysokości 450 zł. Za całość zapłacisz wtedy 3900 zł – tak jakby ten pierwszy krok był dla ciebie w gratisie.
Standardowo płatność realizujemy z góry, czyli przed rozpoczęciem danego kroku i taka opcja jest wymagana, żeby otrzymać rabat przy zakupie całej Akademii.
Jeśli natomiast to będzie wygodniejsza dla Ciebie opcja, możesz skorzystać z płatności ratalnych. Będzie to wówczas 9 rat płatnych do końca każdego miesiąca. Pierwsza jest w październiku 2023, a ostatnia w czerwcu 2024. Każda rata wynosi 520 zł. Jeśli chcesz skorzystać z tej formy finansowania, skontaktuj się ze mną.
.
Co jeszcze?
Na koniec powtórzę najważniejszą rzecz – to jest program dla tych, którzy na serio chcą poznać design thinking i rozwinąć kompetencje moderatorskie. Być może czytałaś już książki, może oglądałaś jakieś webinary, może nawet byłaś na jakichś warsztatach, ale czujesz, że nie masz pewności co i jak robić, żeby zadziałało w projekcie prowadzonym przez Ciebie. Zapraszam Cię na Akademię, gdzie przećwiczysz wszystkie kroki z siatką bezpieczeństwa i mocnym wsparciem, tak żeby jak najwięcej się nauczyć. Tutaj będziesz działać, projektować i moderować.
Jeżeli masz pytania, na które nie dostałaś nie dostałeś w tym nagraniu odpowiedzi, to napisz je proszę w komentarzu i z chęcią się do nich odniosę.
Dziękuję ci serdecznie za uwagę. Jeżeli dotąd obejrzałaś_eś dotąd, znaczy to, że jest to pewnie dla Ciebie ciekawy i aktualny temat i dlatego liczę, że spotkamy się na Akademii.
Do zobaczenia!