konferencja online

projektowanie rozwiązań dla edukacji, czyli design thinking po polsku

Zapraszamy obecnych i przyszłych nauczycieli, wykładowców, dyrektorów i wszystkich związanych z oświatą na bezpłatną wideokonferencję online  pod patronatem honorowym Ministra Edukacji i Nauki.

Motywem przewodnim tegorocznej konferencji jest Szkoła przyszłości.

 

 

Zależy nam na popularyzacji dobrych praktyk i pokazaniu rzeczywistego wykorzystanie myślenia projektanckiego (design thinking) i innych zwinnych podejść w praktyce edukacyjnej, dlatego jako prelegentów wybieramy przedstawicieli jednostek, które wykorzystują je u siebie.

Na konferencji poznasz bieżące trendy w tworzeniu rozwiązań dla szkół i uczelni, dowiesz się jak skutecznie radzić sobie z wdrażaniem zmian i usprawnień oraz zobaczysz na praktycznych przykładach jak można wykorzystać w oświacie narzędzia projektanckie.

W ramach konferencji odbędzie się seria spotkań online (webinarów), w których możesz uczestniczyć bezpłatnie.

Konferencja odbyła się w dniach 16 – 19 sierpnia 2021 r>> Wydarzenie na Facebooku

 

zaproszeni prelegenci

 

“Przyszłość edukacji – scenariusze 2046”

>> obejrzyj nagranie webinaru

Czy grozi nam cyborgizacja społeczeństwa? Czy wynik matematycznego równania poda nam czip wszczepiony w skórę? Jaki wpływ na edukację będzie miała katastrofa klimatyczna, niepokoje społeczne, technologiczne tsunami? Czy w 2050 roku Twoje dziecko będzie uczył robot? Czy obecny system edukacji musi upaść?

Podczas spotkania poznasz scenariusze przyszłości wypracowane we współpracy z infuture.institute Natalia Hatalska. Raport już teraz możesz pobrać tutaj.

Marek Banaszak – magister pedagogiki, wykładowca, trener, specjalista w zakresie edukacji medialnej. Wspierał kilka innowacyjnych projektów marketingowych, jednak od początku swojej drogi zawodowej związany głównie z edukacją: najpierw jako nauczyciel i wykładowca, a obecnie Kierownik Katedry Edukacji i Nowych Mediów Collegium Da Vinci. Jest również jednym z założycieli Fundacji Rozwoju, Edukacji i Technologii. Ciągle szuka nowej drogi. Kocha technologie „z jabłkiem” i w ciągu kilku minut jest w stanie zarazić tym innych. Wie, że jutro musi wiedzieć więcej niż dziś…

 

Kreatywność według polskich nauczycieli

>> obejrzyj nagranie webinaru

Słowo „kreatywność” słyszeliśmy setki razy, ale czy na pewno w pełni rozumiemy co się za nim kryje?
Podczas prelekcji poznasz kreatywność od strony naukowej oraz wyniki badań prelegentki dotyczące postrzegania kreatywności wśród Polskich nauczycieli. Zapoznasz się ze sposobem rozwijania kreatywności przy wykorzystaniu procesu design thinking oraz przeanalizujesz jego skuteczność na podstawie praktycznego case study.

Katarzyna Marczyk – absolwentka Projektowania Innowacji Społecznych i Środowiskowych na The University of the Arts London (London College of Communication). Aktualnie doskonali swoje umiejętności na studiach podyplomowych z Design Thinking na Hasso Plattner Institute D-School w Poczdamie. Zawodowo zajmuje się prowadzeniem badań oraz projektowaniem w podejściu human-centered design, a także prowadzi szkolenia dla nauczycieli z design thinking w ramach swojego projektu Ideakcja.

 

Design thinking a kompetencje przyszłości

>> obejrzyj nagranie webinaru

Design thinking to nie tylko kreatywne narzędzie wykorzystywane dla urozmaicenia lekcji. Proces DT można wykorzystać do zaproszenia licealistów do szlifowania już posiadanych kompetencji i kształtowania tych zupełnie nowych, które będą silną kartą przetargową na rynku pracy. Dzięki DT możemy w ciekawy sposób szlifować w uczniach elastyczność, umiejętności analizy danych, efektywną współpracę w zróżnicowanych (również wirtualnych) zespołach i wiele innych! Na warsztat weźmiemy studia przypadków, które pozwolą na adaptację i przeprowadzenie w swojej klasie zajęć kształtujących kompetencje przyszłości.

Marta Leoniuk – copywriterka, ekonomistka, nauczycielka autorskiego przedmiotu Design Thinking w O!MEGA Liceum w Poznaniu. Pracując z licealistami, głowi się nad problemami miasta, węszy trendy w social mediach, ocenia ekologiczne nowinki i reaguje na zmiany w otaczającej rzeczywistości. Z fascynacją patrzy w przyszłość swoich uczniów i stara się pomóc im spakować plecak kompetencji w sposób, który pozwoli stawić czoła czekającym ich wyzwaniom.

 

Nie tylko nauczanie – platforma edukacyjna w promocji szkoły

>> obejrzyj nagranie webinaru

W okresie pandemii większość szkół i placówek oświatowych wdrożyła narzędzia do prowadzenia zajęć online. Często zapomina się jednak o tym, że ich możliwości nie ograniczają się wyłącznie do przekazywania wiedzy. Platforma do webinarów i wideokonferencji może okazać się istotnym wsparciem w kontekście chociażby promocji jednostki. Dowiedz się jakie możliwości drzemią w narzędziach do edukacji online i jak z nich skorzystać.

Małgorzata Skulska – od ponad 15 lat łączy świat sprzedaży z branżą IT. Swoją ekspertyzę w zakresie webinarów i wideokonferencji przekazuje studentom jako wykładowca akademicki, oraz wykorzystuje ją do wspierania klientów ClickMeeting kreując dla nich dedykowane rozwiązania White Label. Współtworzy strategię online edukacji przy współpracy z ponad 50 uczelniami wyższymi z całej Polski.

 

Chcesz wykorzystać design thinking u siebie?

.

 

Dlaczego eLearning to NIE edukacja przyszłości?

>> obejrzyj nagranie webinaru

Pandemia SARS-Cov-2 pokazała, że nadchodzą zmiany, że edukacja online nie zniknie. Pojawiły się głosy, że eLearning to “edukacja przyszłości” – bo wygodnie, sprawnie, bo bez dodatkowych obciążeń, bo “tablety nie znikną…”.
Na webinarze dowiesz się dlaczego eLearning to nie jest automatyczne rozwiązanie ze świata technologii i jak sensownie wykorzystać potencjał eLearningu w zmieniającym się świecie.

Gosia Pytel – nauczycielka z wykształcenia, pomysłowa optymistka z wyboru. Jako certyfikowany metodyk materiałów szkoleniowych (Instructional Designer) skupia się na planowaniu i optymizowaniu rozwiązań szkoleniowych online. W pracy korzysta z narzędzi i technik oferowanych przez design thinking i dziedzinę UX design. Uczy kreatywnego rozwiązywania problemów, oraz konsultuje i trenuje organizacje biznesowe i edukacyjne w kwestii innowacyjnego podejścia.

 

Młody Lean Lider – praktyczna nauka szczupłego zarządzania

>> zobacz nagranie webinaru

Na spotkaniu poznasz działania Fundacji Lean Education, w której spotykają się edukacja i biznes po to, aby odkrywać talenty młodych ludzi i rozwijać kluczowe kompetencje przydatne na rynku pracy. Program Młody Lean Lider jest skierowany dla młodzieży w wieku 13-19 lat z dowolnej szkoły lub organizacji pracującej z uczniami. Rozwija uniwersalne kompetencje Lean Thinking poszukiwane przez pracodawców. Został przygotowany we współpracy z nauczycielami, dydaktykami i psychologami. Jest dostosowany do rytmu pracy szkoły.

Barbara Pieńkowska – Koordynator regionalny projektu Młody Lean Lider, pracownik globalnego operatora logistycznego MAERSK i wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim.
Fanka łączenia wiedzy teoretycznej z praktyczną i lean management, współtwórca H2H Łódź. W wolnych chwilach pływa, wspina się lub graw orkiestrze dętej.

 

Hania Sikorska – wolontariuszka Fundacji Lean Education. Pełni rolę Koordynatora Strefy oraz Trenera. Zawodowo związana z usprawnianiem procesów. Obecnie pracuje jako specjalista do spraw usprawnień produkcyjnych w Dziale Innowacji i Rozwoju w firmie Mowi Poland. Jest pasjonatką Lean, ciągłego doskonalenia i rozwoju oraz pracy zespołowej. Mocno wierzy, że zgrany team i współpraca jest fundamentem i warunkiem powodzenia projektów – dużych i małych.

 

Edukacja zwinna, czyli jaka?

>> obejrzyj nagranie webinaru

Agile to metodyka, swoisty zbiór zasad pomocnych w prowadzeniu projektów. Zwinność to elastyczność, operatywność i skuteczność gwarantująca efektywność realizowanych działań. Jednocześnie Agile rozumiany jest jako sposób myślenia, podejście do zarządzania niewielkim zespołem ludzi i zarządzania.  Na webinarze poznasz praktyczne przykłady wykorzystania Agile w polskich szkołach.

Justyna Cholewińska – Instytut Zwinnej Edukacji, członek zarządu Fundacji Szkoła bez ocen, dyrektor placówek edukacyjnych. Trener biznesu, trener wspomagania, coach indywidualny, zespołowy i grupowy, nauczyciel, dyrektor, Scrum Master, Product Owner. Innowatorka i propagatorka zwinnych zmian w edukacji. Pasjonatka zwinnych technik pracy zespołowej zarówno dorosłych, jak i uczniów.

Jarosław Durszewicz – Instytut Zwinnej Edukacji, prezes Fundacji Szkoła bez ocen. Ekspert zarządzania oświatą i prawa oświatowego, trener, doradca zawodowy, nauczyciel akademicki, nauczyciel, wieloletni dyrektor szkół. W ramach obowiązującego prawa oświatowego przekonuje do łamania schematów w zakresie zarządzania, oceniania, egzaminowania i organizacji procesu uczenia.

 

eduScrum – współpraca, która dodaje skrzydeł

>> obejrzyj nagranie webinaru

Wyobraźcie sobie dzieci czujące się odpowiedzialne za wykonanie pracy, a nie obarczane odpowiedzialnością. Nikt im nie mówi co i kiedy mają robi, jedynie jaki jest oczekiwany efekt. One same chcą to robić. Praca domowa nie jest już dyktowana przez nauczyciela, ale zadana, kiedy uczniowie czują taką potrzebę.

Marta Orbitowska – certyfikowana trenerka eduScrum, Scrum Master, entuzjastka Agile i transformatorka tradycyjnego (taylorowskiego) podejścia do zarządzania zespołami na podejście zwinne, ukierunkowane na interakcje międzyludzkie, na produkt, jego jakość i wartość dla klienta. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w branży IT i w koordynowaniu pracy zespołów projektowych prowadzonych klasycznymi i zwinnymi metodami (Agile).

Danuta Idzikowska – nauczycielka z kilkunastoletnim doświadczeniem. Trenerka eduScrum. Brała udział w zakładaniu klas dwujęzycznych, a następnie koordynowała ich pracę. W poszukiwaniu nowoczesnych metod współpracy brała udział w kursie Pilgrims „How to be a teacher trainer?”, który odbył się w Wielkiej Brytanii. Widzi potrzebę zmian w edukacji i od kilku lat wdraża eduScrum w codziennej praktyce z uczniami.

Paulina Jarzyna – absolwentka Wydziału Pedagogiki i Pedagogiki Przedszkolnej na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Trenerka eduScrum. Dąży do przekazywania najmłodszym rzetelnych informacji, propagowania nowoczesnej edukacji na miarę XXI wieku i efektywnej współpracy z wykorzystaniem zwinnych narzędzi.

 

 

Patronat honorowy

 

Partner technologiczny

 

Chcesz wykorzystać design thinking u siebie?